Algemene absintdiscussie

Absinthvertrieb Lion

picasso (06/07/07 om 11:19:39):

HEEEE,


Wat is er met de website van Marcus Lion gebeurd? Is het adres veranderd? Lion is toch niet failliet ofzo? Ofwel ligt het aan de server of is de url veranderd maar ik vind de site niet meer terug...heeft nog iemand dit probleem?

 

sixela (06/07/07 om 11:44:40):

Het licentiebestand voor de software die de site beheert, bevat een licentiecode die is verlopen...vandaag.

Ik heb'm namelijk om 00:00 zien verdwijnen.

 

Helfrich (06/07/07 om 12:32:55):

Open source rules!

 

picasso (06/07/07 om 16:25:45):

En wat gebeurd er nu dan? Moet hij een nieuwe licentie aanvragen? Ik weet nu echt niet zoveel af van informatica...maar stel mij aub gerust: de site komt toch terug niet? Al dan niet op dezelfde url? Alleszinds al bedankt voor de snelle reactie...

 

Helfrich (06/07/07 om 16:34:15):

Wat er precies moet gebeuren en hoe lang dat gaat duren zou je aan Markus moeten vragen, maar het komt ongetwijfeld goed. Waarschijnlijk snel.

 

sixela (06/07/07 om 17:08:22):

picasso schreef:

En wat gebeurd er nu dan? Moet hij een nieuwe licentie aanvragen?


Hij moet een code krijgen die hij in een bestandje steekt. En dan gaat de site weer een propere site tonen in plaats van dat idiote tekstje. Die kerels die het mailtje met de code moeten sturen wonen waarschijnlijk wel in de VS en zijn nog aan het slapen.

Dat gebeurt wel vaker. Een aantal jaren geleden moest ik creatief omspringen met een debugger om het KMI in België in staat te stellen de weersvoorspelling te draaien - een softwareleverancier had namelijk een licentie van één jaar voor de "batch scheduler" gegenereerd in plaats van een ongelimiteerde, en dat wisten we natuurlijk maar één jaar na installatie.

 

picasso (06/08/07 om 11:00:34):

OEF...

En ja, tis gelukkig alweer in orde. Mijn excuses voor de ietwat paniekerige reactie, het idee dat mijn favoriete leverancier van de ene dag op de andere zomaar kon verdwijnen was een doemscenario dat me even in de war bracht, maar het blijkt allemaal niet nodig te zijn geweest. In ieder geval bedankt voor de uitleg en vooral de gerustellende woorden. Ik denk dat ik nu maar snel een bestelling plaats...
Messieurs, à votre santé!

 

picasso (06/08/07 om 11:04:14):

PS: Is er iemand toen eigenlijk naar deze tentoonstelling geweest (tis ondertussen wel al 2 jaar geleden)? http://www.ciger.be/rops/espace/documents/absinthe/com_presse_nl.pdf

 

Helfrich (06/09/07 om 01:23:26):

Ik ben daar geweest (samen met Ropsinthe die de expositie zo'n beetje dagelijks bezocht, geloof ik). Het was geweldig.

 

picasso (06/09/07 om 13:03:59):

Ik kan me best voorstellen dat het geweldig was, zeker de "pedagogische animatie" en het "praktisch atelier" die in de folder vermeld worden lijken wel interessant  ;D
Alleszinds weer typisch dat ik het bestaan van zo'n tentoonstelling in eigen land pas ontdek twee jaar na datum... Ik reken dan ook meer dan ooit op aankondigingen op dit forum indien dergelijke activiteiten zich zouden herhalen! Enfin, bij deze, zulke projecten dragen natuurlijk wel bij tot een verbetering van het imago en toename van de kennis over onze lieve vrouw der vergetelheid. Helaas krijg ik dezer dagen nog teveel waarschuwingen in de trend van "pas maar op dat je niet gek wordt" of "heb je beide oren nog?" als ik mijn liefde voor absinthe uit, misschien komt daar dankzij zulke tentoonstellingen wel verandering in.
Goe weekend aan iedereen verder...
Messieurs,

 

picasso (07/09/07 om 21:08:58):

Gegroet,

Vergis ik me nu of zijn de portkosten bij Lion gestegen? Had de indruk dat't vroeger altijd 10euro per doos was...

 

Barski (07/09/07 om 22:27:17):

Volgens mij vergis je jezelf. Het is weliswaar alweer een lange tijd geleden dat ik wat heb besteld bij Marcus maar ik kan me heugen dat ik al eens meer dan €10 heb betaald.

 

picasso (07/09/07 om 23:37:28):

Vreemd, ik zou nochthans gezworen hebben...
Nuja, mijn geheugen lijkt er op achteruit te gaan blijkbaar. Is er enige kans dat die mythes over hersenaantasting door Absinthe een grond van waarheid bezitten?  ;D

 

picasso (05/20/08 om 19:28:52):

Is er een verklaring voor waarom Marcus Lion plots geen Jade-absinthes meer verkoopt? Op zijn hele aanbod is er geen één meer te vinden...

 

Stijn Absinthia (05/20/08 om 19:32:30):

Misschien is hij gewoon door zijn voorraad heen...

 

Helfrich (05/20/08 om 19:39:15):

Jade is zo 2005...

 

picasso (05/20/08 om 21:32:16):

Denk niet dat hij door zijn voorraad heen is, want dan blijven de producten wel op de site staan (met een rood bolletje naast-out of stock). Trouwens ook toevallig dat alle Jades dan terzelfdertijd op zijn... Nuja, ik heb nog nooit een andere Jade gekocht dan de Blanchette, maar die is nu wel één van mijn favoriete blanches en ik zal het even zonder moeten doen blijkbaar...
Anderzijds: heeft er iemand toevallig iets opgevangen over een tweede batch "Wormwood blanche" of "Brut Alambic"? Altijd spijtig dat er "leegtes" zitten tussen twee producties...

 

Barski (05/20/08 om 23:36:52):

Ted is waarschijnlijk een kleine jongen met een groot verhaal zonder de mogelijkheid om continu productie te draaien. In tegenstelling tot iemand anders die hier vlak over de grens woont en zijn eigen distilleerderij heeft.  ;)

 

F@TM@N (05/31/08 om 12:26:48):

Hi Geert,
The Destillerie has at present delivery problems, on which we have unfortunately no influence. As soon as the Jade is again available p, we sent a newsletter.
Regards



Oliver Schulze
________________
ABSINTHE.DE
Neudorfstrasse 15a
D-79331 Teningen
Fon +49 7641 9359476
Fax +49 7641 9359477
skype: absinthvertrieb
http://www.absinthe.de
mailto:mail@absinthe.de

 

Algemene absintdiscussie